ClickCease
Search icon
search icon log-in-icon
0
Cart icon
Hem Potensmedel-Erektionshjälp Sexleksaker Sexiga kläder Övrigt Fyndhörnan Guider & konsumentinfo
Övriga sidor
Om PleasuredomeVillkorSekretesspolicyOm ossVarumärkenBetalning och fraktinformationRabatter på PleasuredomeKontakta oss
Meny
Meny
Varumärken
-28%
Easy O Red Rocket
Easy O Red Rocket
SEK:215kr SEK:299kr
-28%
Easy O Red Rocket
Easy O Red Rocket
SEK:215kr SEK:299kr
-28%
Easy O Red Rocket
Easy O Red Rocket
SEK:215kr SEK:299kr

Villkor

 

Betalning 


Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

 

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

 

Du kan använda ditt kredit eller köpkort. För Svenska kunder finns också möjlighet att använda Swish. Klicka på "övriga betalsätt i kassan och välj den du föredrar. Om du har frågor så kontakta chatten eller skicka ett e-mejl till info(at)pleasuredome.se

 

I förekommande fall tar Klarna kreditupplysningar. Detta sker när man önskar betala mot faktura. 

De företag vi anlitar för betalning uppfyller kraven för PCI DSS. Vi innehar SSL-certifikat och vi följer PUL (Personuppgiftslagen)

 

Betalningsvillkor 

 

Vi använder Klarna som betalningsförmedlare och erbjuder fakturabetalning (ingen fakturaavgift) delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via bank. 

Leverans 

 

Beställningar skickas normalt sett samma dag eller första vardagen efter att beställningen gjorts. Leveranstiden kan variera mellan 1-4 dagar. Kostnaden för frakt är inkluderad i våra priser. Fri frakt gäller för samtliga länder i Europa. Vi kan skicka fraktfritt till de flesta länder men vänligen kolla med oss först innan du beställer. Pleasuredome tar inte ansvar för lokala lagar och tullbestämmelser. Kontrolla vad som gäller i ditt land innan du beställer.

 

Pleasuredome tar inte ansvar om kunden anger felaktiga adressuppgifter. Det är ditt ansvar som beställare att tillse att adressen är korrekt angiven. Om paketet har blivit returnerad pga felaktig adress eller levereras till brevlådan på den angivna adressen debiterar Pleasuredome min 180kr och kan uppgå till 800:- för hantering och returfrakt.

 

Val av fraktsätt

 

I vår kassa kan du välja gratis frakt vilket kan innebära att din order kommer hem till din brevlåda och att den INTE är spårbar. Vill du vara säker på att paketet kommer till ditt ombud samt är spårbart så välj alternativ 2, Garanterat via ombud.

 

Används garanterat till din brevlåda eller gratisfrakt så anses paketet levererat om Postnord anser att så skett via spårbarhet. Notera att mottagaren är ansvarig för leveransen efter det nått mottagaren postlåda, dörr eller annat avlämningsställe enligt Allmänna reklamationsnämndens beslut 2023-05-22; 2022-07469

 

 

Beställningar skickas normalt sett samma dag eller första vardagen efter att beställningen gjorts. Leverans och frakttiden kan variera mellan 1-4 dagar. Paketen kommer via Postnord (i första hand) eller DHL (gäller tyngre paket).

 

Vi mejlar först ett ordererkännande och sen en trackingkod med en länk så du kan följa ditt paket online. Om Postnord sköter leveransen så får man hämta sitt paket hos närmaste ombud om man valt alternativ 2 i kassan.

 

Normalt sett så kan paketet ligga hos ombudet upp till 14 dagar innan det returneras. Om ett icke-utlöst paket förvinner så tar vi inget ansvar för detta. Returer skall vara spårbara. Eventuell returfrakt står mottagaren för om inte annat överenskommits med oss.

 

Om DHL fraktar godset så levereras paketet till kundens adress. Om du inte är hemma så kommer det en avi på Posten och du kan då kontakta DHL för att komma överens om hur leverans skall ske. Om du inte löser ut ditt paket så kommer du bli debiterad för våra kostnader min 200kr och som kan uppgå till 800:-för hantering och returfrakt.

 

Viktigt:  Man kan INTE ångra ett köp genom att INTE lösa ut sitt paket. Vill du ångra köpet så ta ut paketet först och kontakta oss.

 

Om Pleasuredome inte kan leverera inom avtalad tid så ska kunden utan onödigt dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt, om det är möjligt.

 

Om förseningen beror på att en vara är slut på lager så skickas förslag på ersättningsprodukt via mejl. Kan Pleasuredome inte åtgärda problemet inom skälig tid och leveranstid är av väsentlig betydelse, har konsument rätt att häva köpet.

 

Detta gäller även specialbeställningar. Pågående leveranser kan inte avbrytas. Vill man abryta sin beställning skall det ske inom 12 timmar efter man lagt sin order. Är varan skickad så kan vi inte avbryta leveransen utan då får man åberopa ångerätten vilket innebär att returfrakten skall betalas av kunden. Om du som kund har en reklamation av en utförd leverans så skall denna reklamation riktas till oss inom en vecka efter du emottagit din order. 

 

Ångerrätt 

 

Som privatperson har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid nyttjande av ångerrätt betalar du (kunden) returfrakten. I de fallen där en använd vara lämnas tillbaka eller på annat sätt skadats av dig som kund har vi rätt att dra av värdeminskningen när vi återbetalar dig.

 

Intimprodukter kan ej returneras om förpackningen är bruten. Detta gäller sexleksaker av typen vibrator, dildo, masturbatorer osv som är i direkt kontakt med användarens genitalier och kropp. Det omfattar även kläder som bärs närmast kroppen.

 

Om du beställt ett plagg som inte passar storleksmässigt så kan vi dock byta, detta för att vi vill säkerställa att du som kund ska vara trygg med att handla från oss. Du får byta en gång och du står för fraktkostnaderna. Kolla därför storlekarna för varje plagg (se guide) innan du beställer för att undvika onödiga frakter.

 

Varor av typen kosttillskott omfattas inte av ångerrätten . Detta är för att säkerställa att du som kund inte skall få produkter som hanterats felaktigt.

 

Om man påbörjat förbrukning av en produkt så kan den inte returneras. Endast oöppnade förpackningar kan komma ifråga för åberopande av ångerrätten. Du kan inte ångra ett köp genom att inte lösa ut din försändelse, då blir du debiterad våra kostnader som kan uppgå till 800kr. Lös ut paketet först och kontakta oss för att kunna åberopa din ångerrätt.

 

Mejla oss på epostadress längst ner på sidan meddela att du vill utnyttja ångerrätten innan du skickar tillbaka några varor. För att vi skall godkänna en retur skall en ifylld ångerblankett mejlas in till oss och varorna skall återsändas med spårbart paket.

 

Länk till konsumentverkets ångerblanket (klicka)

 

Reklamationer 

 

Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få varor av högsta kvalitet men ibland kan det bli fel. Om du har fått en felaktig vara ber vi dig att kontakta oss snart via epostadressen inom 48 timmar längst ner på sidan.  Skadad vara/varor ska rapporteras så snart som möjligt (inom 24 timmar).  

 

Om din reklamation rör en skadad försändelse ska innehållet och originalemballaget sparas i ursprungligt skick, så att DHL/UPS/Postnord vid behov kan besiktiga den.

 

Om det är en transportskada så måste det dokumenteras med bilder på kartong/förpackning och den trasiga produkten samt anmälas direkt till ombudet eller till DHL/UPS chaufför som levererad paketet.

 

Tänk på att adresskortet ska sitta kvar. Den skadade försändelsen får varken användas, repareras, returneras eller kasseras.

 

Utan tillräckligt med stöddokumentation som står ovan kan behandlingen av din reklamation försenas eller avslås helt och hållet.

 

Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Vanligt slitage ersätts ej. Reklamation rapporteras så snart felet borde ha upptäckts och 2 månader  anses som skälig tid för upptäckt av skada/defekt.

 

Vid eventuell returfrakt av skadad/felaktig vara står alltid vi för returkostnaden. Notera dock att vi endast står för kostnaden om du först kontaktat oss och fått instruktioner att skicka tillbaka varan. När det gäller rena garantiärenden så står vi för frakten för ersättningsprodukten och kunden för frakten till oss.

 

Vid reklamation av tillverkningsfel på produkter sålda via Pleasuredome.se tar företaget i beaktande naturligt slitage enligt norm

 

Återbetalningar 

Återbetalning - tidsfrist

Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då pleasuredome mottagit meddelandet. Kunden kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess kunden har lämnat ett bevis på att varan återsänts. Eventuella avgifter från banker och betalningsförmedlare står inte Pleasuredome för.

 

 

Återbetalning - villkor

 

Återbetalning ska ske med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet ska återbetalas, inklusive frakt, skatt. Avgifter från betalningsförmedlare som Payson och Paypal står inte Pleasuredome för.Returfrakt står konsument för. 

 

Återbetalning fraktkostnad vid reklamation

 

Om pleasuredome företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation ska eventuella fraktkostnader återbetalas inom 14 dagar från den dag pleasuredome mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål.

 

Avbruten leverans

Om kunden vill avbryta en pågående leverans på grund av andra orsaker så måste paketet returneras genom köparens försorg. Vi återtar inga betalningskrav föränn varan returnerats. Eventuella kostnader i samband med detta står inte Pleasuredome för. Det bästa är att göra det i samråd med oss för att undvika fördyrande merkostnader. 

 

Tvist

 

Är en vara felaktig eller skadad, kontakta oss så att vi tillsammans kan lösa problemet. Vi försöker alltid att lösa tvister på ett ömsesidigt tillfredsställande sätt. Om ingen överenskommelse nås, kommer du att ha möjlighet att föra ärendet till Allmänna reklamationsnämnden. Kontakta Allmänna reklamationsnämnden via brev Box 174  101 23 Stockholm eller mejl här (klicka). Deras webbplats hittar du här http://www.arn.se/

 

Vi följer givetvis alla beslut fattade av Allmänna reklamationsnämnden 

 

Man kan också kontakta europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning (ODR) för att lösa tvister. För att komma till deras website så klickar du här http://ec.europa.eu/odr

Ovanstående villkor skickas ut via emejl vid beställning.

 

Kontaktinformation 


Full kontaktinformation inklusive fysisk adress, emailadress och/eller telefonnummer till kundsupport samt organisationsnummer finns längst ner på varje sida i butiken.

 

Barns integritet online
 
På Pleasuredome.se förstår vi att barns integritet är viktig. Pleasuredome.se samlar inte avsiktligt in personuppgifter om barn under 13 år Personer under 18 år får inte använda denna webbplats och föräldrar eller vårdnadshavare får inte godkänna Pleasuredome.se användarvillkor för deras räkning. Om du inte accepterar (eller inte kan uppfylla) något av Pleasuredome.se användarvillkor så använd inte denna webbplats.
 
 
Om du är en förälder och vill begränsa dina barns tillgång till material som du tror kan vara skadliga för dem, kanske du ska titta på kommersiellt tillgänglig hårdvara, mjukvara och filtreringsanordningar. Om du är intresserad av att lära dig mer om dessa skydd så finns information tillgänglig via www.surfwatch.comwww.netnanny.com och andra liknande sajter.

 

Ovanstående villkor mejlas till kunderna inom rimlig tid efter leverans eller på kundens anmodan.
Powered by Talex e-handelssystem & e-handelslösning